top of page
Search

Tubuh Terkunci Melihat Lembaga Hitam Di Ruang Tamu



Assalammualaikum dan Selamat Malam kepada semua,


Saya Ajib, berasal dari Juru, Penang. Saya nak kongsi sedikit tentang kisah pengalaman yang terjadi pada diri saya sendiri, terpulang kepada semua pendengar dan pembaca blog Malam Seram untuk percaya atau tidak. Ini sekadar pengalaman saya.


Kisah ini berlaku sekitar 3 atau 4 tahun yang lalu. Ketika itu saya mengalami demam panas. Selepas pulang daripada klinik dan makan ubat, saya masuk bilik dan terus tidur di atas "kerusi malas" yang mempunyai fungsi untuk dibaringkan seperti katil. ‌


Tidak berapa lama kemudian, saya tersedar dan cuba hendak bangun tetapi tubuh badan saya terasa berat sangat dan tidak boleh bergerak secara tiba-tiba. Saya rasa pelik sangat dan hanya boleh gerakkan mata sahaja. Posisi tubuh badan saya ketika itu di tepi dinding dan di hujung kaki saya ialah pintu masuk bilik, jadi saya boleh melihat ke luar ruang tamu dan boleh nampak sedikit bahagian dapur.


Saya cuba gerakkan mata saya dan melihat di sekeliling bilik. Tiba-tiba saya terlihat di luar ruang tamu seolah-olah ada susuk tubuh berwarna hitam. Saya ingatkan abang saya jadi saya cuba memanggil namanya tetapi saya tidak boleh nak bercakap langsung, seperti lidah saya menjadi kelu dan seluruh tubuh badan saya menjadi keras sehinggakan tak boleh nak bergerak langsung, hanya mata sahaja yang dapat bergerak.


Saya lihat di luar ruang tamu, susuk tubuh yang saya ceritakan tadi sedang lalu-lalang beberapa kali dan ternampak seperti ada dua atau tiga lembaga hitam yang turut melakukan benda yang sama. Saya pejamkan mata dan buka semula, masih ternampak benda yang sama di luar. Saya menjadi takut sangat!


Saya pejamkan mata dan kali ini saya membaca ayat-ayat suci Al-Qur'an di dalam hati. Tidak lama kemudian, saya membuka mata dan Alhamdulillah sudah dapat bergerak tapi tetap nampak benda yang sama sedang lalu-lalang di ruang tamu. Kerana terlalu takut, saya terus pejamkan mata dan terlelap sampai keesokan paginya.


Sekian terima kasih kerana sudi ketengahkan kisah saya ini. Mohon maaf sekiranya pengalaman saya ini kurang seram...

116 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page